Kursen som är obligatorisk för dig som vill tävla. Anmäl till info@rappestadridklubb.se

Grönt kort kurs 7-9 januari 2023

Kursledare: Anki Karlsson

Kontaktperson RRK: Tove Törnström

Grönt kort är obligatoriskt att ha för att kunna delta i tävlingar i Sverige (dock ej klubbtävling). På kursen får du lära dig hur en ridtävling går till med allt från anmälan till hur du ska ta hand om dig och din häst i samband med tävling och vilka regler som gäller för olika tävlingsgrenar.

Barn som är 12 år och yngre ska delta tillsammans med en förälder/målsman som sedan följer med och ansvarar för barnet och dess handlingar i samband med tävling. Från och med det år ryttaren fyller 13 år kan hen själv gå kursen för att avlägga provet. Från och med 1 januari det år som ryttaren fyller 14 år måste ryttaren ha ett eget Grönt Kort.

Kursen är uppdelad i flera olika moment; en digital webbplattform (måste vara klar/godkänd senast 2 januari), 2 utbildningsdagar och sedan en provskrivning vid sista tillfället.

Läs gärna mer på Ridsportförbundets hemsida https://ridsport.se/utbildning/for-ryttare/gront-kort

Tid:

Lördag 7/1 kl. 10.00-ca 13.00

Söndag 8/1 kl.10.00-ca 13.00

Måndag 9/1 kl.18.00-ca 20.00 (provskrivning)

Plats:

På Rappestad Ridklubb, Nedre Fågelberg 1.

Pris:

Medlemmar i RRK 600 kr,

Övriga 1000kr.

Kurslitteratur via webbplattformen och fika ingår i priset. Du som anmäld ska alltså inte betala för webbplattformen själv, utan RRK registrerar och skickar ut en länk till materialet efter anmälan.

Avgiften betalas in på plats vid kursstart. Avgiften kan betalas via Swish eller Bankgiro.

Anmälan görs till: info@rappestadridklubb.se , märk mejlet med Grönt Kort Kurs. Sista anmälningsdag är 26/12, först till kvarn då det är begränsat antal platser.

Välkomma att anmäla er till en bra kurs med en mycket proffsig och erfaren kursledare!