Klubbmästerskap och RRK-pokalen

KM

Klubbmästerskap anordnas årligen i dressyr och hoppning i samband med våra hemmatävlingar och ingår då i någon av de ordinarie klasserna.

KM och Mini KM i dressyr 2024

Mini KM delas ut för ponny kat B, C, D samt häst. Deltagande i tävling hos Rappestad datum 26-28 maj. Klasser som räknas in i mini KM är LC-LA och den deltagare med högst procent vinner. Högsta klassen ekipaget deltar i räknas. Ekipage som normalt startar LA ska också i KM delta på den nivån, ej gå ner i klass.

KM delas ut till kat B, C, D samt häst. Från FEI ponny, MsvC – Grand Prix. Högsta klass räknas. Ekipage som normalt startar MsvA ska delta på den nivån i KM. Obs! om ett ekipage startar en klass som ingår i mini KM och en i KM ska högsta klass räknas, man kan inte placera sig i både mini KM och KM. Unghäst och ungponny program samt kur kan ej räknas in i KM.

KM i hoppning 2024

KM avgörs på Nationaldagsmeetinget 6-7 juni. KM för Ponny i Lätt C, Torsdag 6 juni.
KM för Ridhäst Fredag 7 juni i 110cm.
I KM får endast ryttare delta som är medlem i RRK och tävlar för klubben.
Ryttare med fler än en häst i KM klassen får endast räkna den bästa hästens resultat.

Om det vid ordinarie anmälningstidens utgång inte finns minst två ekipage anmälda i respektive klass/kategori flyttas KM till närmast lägre höjd där det finns minst två deltagare i klassen/kategorin (I andra hand, endast för ponny, sker sammanslagning av kategorier) för att kunna genomföra KM. Priser: Rosett och segertäcke segrare, övriga placerade rosett och hederspris.

Prisutdelning sker efter avslutad klass på tävlingsdagen.

Segrare i KM hoppning 2023 Häst

Josefin Esping – Castle Cat

Segrare i KM hoppning 2023 Ponny

Molly Lorin – Royal Empire

Segrare i Mini KM dressyr 2023 Ponny

Kat b Amanda Brehmer – Alcina
Kat c Stella Rask – Katja
Kat d Vilma Ekstedt – Mistery

Segrare i Mini KM dressyr 2023 Häst

Julia Magnusson – Canelle

Segrare i KM dressyr 2023 Ponny

Kat c
Kat d Alva Lindgren – Nabucco R RP173

Segrare i KM dressyr 2023 Häst

Charlotte Esping – Belinda

Segrare i KM hoppning 2022:

Thea Nilsson – Quantums Qula
Kat b Ebba Hallin – Whos Snow Spot
Kat c Wilma Fredriksson – Mio Min Mio
Kat d Elise Brimalm – Buachaill Bother Bui

Segrare i KM dressyr 2022

Charlotte Esping – Pretty Belinda
Kat b + c Tove Hilmersson – Medina
Kat d 1:a Nora Johansson – Indira, 2:a plats Clara Tenselius – Sållas Julius

Segrade 2021 KM hoppning gjorde Josefin Esping Berger på Castle Cat och Felice Wahl på Royal Empire för ponny. Stort Grattis!

Segrade 2021 KM i dressyr kat C gjorde Tyra Roosvall på Anastacia och i kat D segrade Wilma Wisén på Vindy och på andra plats kom Astrid Johansson på Grove Adam. Stort Grattis!

RRK-pokalen

RRK-pokalen delas ut årligen till klubbens bästa junior respektive seniorekipage. Priset går till de ekipage som samlat flest poäng under året på tävlingsbanorna. Prisutdelning på årsmötet.

Tidigare pristagare:

Alexzandra Leideborg  – Bo Derry