Hopptävling 1* för ponny och ridhäst. Vi delar dagarna med ponny och ridhäst vilket gör att du kan starta två dagar i rad. Klasser från Lätt E – Lätt B för ponny och 80- 110 ridhäst.

Meetingrundor (kostar inget extra) Fackelrundan, Eldrundan och Fyrverkerirundan

KM för ponny i klass 3 (Lätt C) Söndag 30 april

KM för ridhäst Måndag 1 maj klass 16 (110)

I KM får endast ryttare delta som är medlem i RRK och tävlar för klubben.
Ryttare med fler än en häst i KM klassen får endast räkna den bästa hästens resultat.

Om det vid ordinarie anmälningstidens utgång inte finns minst 2 st anmälda i respektive klass/kategori flyttas KM till närmast lägre höjd där det finns minst 2 deltagare i klassen/kategorin (I andra hand, endast för ponny, sker sammanslagning av kategorier) för att kunna genomföra KM. Priser: Rosett, plakett, segertäcke segrare, övriga placerade rosett, plakett, hederspris.

Foodtruck med hamburgare kommer finnas på området och cafeterian är öppen i stora ridhuset, ingång via trappen på kortsidan.

Länk till anmälan och proposition  https://tdb.ridsport.se/meetings/68086

Varmt välkomna med anmälan!

Intresserad av att sponsring kontakta oss gärna för erbjudanden info@rappestadridklubb.se