I samarbete med Åkerbo rid och körsällskaps ungdomssektion  bjuder vi in till en workshop med Linda Granqvist. Linda är utbildad ridlärare och tränare i Rider in Balance. Hon kommer att gå igenom hur du med din kropp kan spegla hästen i olika rörelser. Hon kommer att visa hur du kan öva upp din följsamhet i de olika gångarterna på en pilatesboll och du kommer att få prova på själv under handledning av Linda.
Workshopen är öppen för alla i åldrarna 11-25 och börjar klockan 18:00 den 18/12-23 i cafeterian i nya ridhuset hos Rappestad ridskola. OBS – ta gärna med egen pilatesboll om du har och ha kroppsnära kläder. Vi bjuder på fika och workshopen är gratis för medlemmar i Åkerbo Rid och körsällskap eller Rappestadridklubb.
Först till kvarn gäller. Anmälan till info@rappestadridklubb.se
Vill du lära dig hur du med din kropp kan spegla hästens rörelser och därmed förmedla dem till hästen på ett pedagogiskt och enkelt sätt? Längtar du efter mer lätthet och harmoni i din ridning? Då är detta en workshop för dig!
Välkomna!